Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Koupila jsem si burkini...

Zajímají mě reakce lidí a obzvláště mě zaujalo, že nějaký druh oblečení, konkrétně plavek, budí takové kontroverze. Tak jsem si burkini koupila také.

Burkini jsou tzv. dámské muslimské plavky. Jedná se o dvoudílný komplet kalhot a trička s kapucí nebo i bez. Muslimské ženy se prostě nerady odhalují. V některých západoevropských zemích byly ženy v tomto kusu oblečení dokonce vykázány z veřejné pláže u moře.

Ano, slyšíte dobře, kvůli kusu oděvu, jako by to byly čepice, klobouk, sukně nebo svetr. V začátcích módy to dokonce bývaly i dámské plavky bikini, které pohoršovaly tehdejší veřejnost a církev.

Přijde mi to v 21. století neuvěřitelné...

Burkini, burkini, burkini.... plavky, plavky, plavky.. jsou jablkem sváru. Kvůli odlišným plavkám je lidem zakazováno chodit k moři na pláž.

Burkini nejsou kusem oděvu, který žena nosí třeba týden a pak s nimi jde do moře, kde udělá dva úkony v jednom, to znamená že se vykoupe a ještě si vypere oděv. Opravdu ne.ne

Ne, jedná se o speciální koupací oděv který si člověk obléká speciálně na plavání.

Burkini jsou obtažené okolo těla, kdo by se bál muslimských radikálů, kteří by prohnaně v plavkách ukrývali nějaký nástroj hromadného ničení - tak třeba u mých burkin by to nebylo možné. Takže tato možnost nepřipadá do úvahy.

Popravdě, burkini se mi hodí také, mám nějaké to kilo navíc a v běžných plavkách se necítím zcela ok.

Hlásím, že pocit v plavání byl skvělý, nic mě netáhlo, plavky burkini dokonale seděly. Burkini jsme měla oblečené i na cestě k nedalekému rybníku a nijak jsme se nepotila, ve vodě dokonce burkini příjemně zahřívaly, asi proto, že jsou černé a přitahují sluneční paprsky. Nebo jako vzdálené příbuzné potápěčského neoprénu.

Následně jsem si preventivně popovídala s českými ženami na břehu, aby se nebály, že jsem muslimská radikálka a že mluvím česky. Příště ještě zmíním křesťanství.

Mám takovou fantazii, že ženy v burkinách, které jsou opravdu muslimky, jsou takové rebelky také. Nechtějí se vzdát svých tradic a své kultury a chtějí vyzkoušet výdobytky euro-americké civilizace. A jejich diskriminování, je stejné, jako diskriminace Romů, kteří překonají sociální vyloučení a dostanou se na střední nebo vysoké školy - jak se traduje v romské komunitě. Běžný český člověk totiž nedovede rozpoznat osobu zneužívající sociální dávky (jsou-li tací, ale o tom jindy, jde o to, jestli je na ten úřad práce nezatlačila šikana majority) - od Romů, kteří jsou ochotni dřít mnohem více než majorita, aby dosáhli toho stejného, jako majorita, třeba maturity nebo vysoké školy.

 

A největší bonus? Ó, bohové, promiňte - cítila jsem se elegantně a hlavně: JAKO REBELKA.

 

Přeji hezký den.

Autor: Stanislava Ševčíková | čtvrtek 24.8.2023 19:51 | karma článku: 11,93 | přečteno: 791x
  • Další články autora

Stanislava Ševčíková

O šikaně: Proč? Protože může...

Stále jsem přemýšlela, jak může někdo druhého šikanovat. Přestože je to nezákonné atd atd. Napadla má odpověď: Protože ten člověk může... Může, má to dovoleno...

2.4.2024 v 0:43 | Karma: 13,69 | Přečteno: 334x | Diskuse| Poezie a próza

Stanislava Ševčíková

Pohádka, jak podpořit lidi, aby něčemu věřili...

Na jiné planetě, v jiné galaxii, žili byly velmi inteligentní bytosti a ty věděly, že lidé musí něčemu věřit, jinak jim svět nefunguje. Tak vymysleli novou techniku - lidé musí vidět vlastníma očima a slyšet vlastníma ušima...

24.3.2024 v 9:44 | Karma: 4,68 | Přečteno: 247x | Diskuse| Poezie a próza

Stanislava Ševčíková

Nemálo lidí si myslí, že ve vězení odsouzení málo trpí, je tomu opravdu tak?

Je možné se setkat s názorem, že lidé ve vězení mají "až moc hezké podmínky", že by měli více trpět. Je tomu skutečně tak?

17.3.2024 v 10:51 | Karma: 8,43 | Přečteno: 387x | Diskuse| Poezie a próza

Stanislava Ševčíková

Já jsem se tak strašně nadřel.... Hommage mému bratrovi

Často jsem nechápala, když lidé v dělnických profesích často onemocněli a byli půl roku doma. Na základě zkušenosti svého bratra jsem tomu (možná) porozuměla...

30.1.2024 v 20:04 | Karma: 19,46 | Přečteno: 577x | Diskuse| Občanské aktivity

Stanislava Ševčíková

Já mám kde spát, člověk bez domova ale ne...

Jenže jak takovému člověku pomoci, když nemám práci a za nějaký čas můžu být podobným potřebným, který obchází zařízení sociálních služeb s jídlem zdarma - také:

24.1.2024 v 8:52 | Karma: 13,07 | Přečteno: 311x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

Sociální nůžky se rozevírají. Češi chudnou, ač pracují, říká antropoložka

27. dubna 2024

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 45 573 korun hrubého, vypočítala Platforma pro...

Precheza dostala novou pokutu za únik oxidu siřičitého, má zaplatit půl milionu

27. dubna 2024  11:27

Přerovská chemička Precheza dostala za únik oxidu siřičitého do ovzduší v říjnu 2014 od České...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 173
  • Celková karma 11,57
  • Průměrná čtenost 511x
Studentka psychologie, vysokoškolská učitelka, sociální pracovnice, objevovatelka geografických i vnitřních světů, romantička a hledačka dalších pohledů, které  propojují dobro, mír a pokoj. Jsem ráda na straně lásky a hledání dialogu. Jsem hrdá na to, co jsme jako lidé na zemi dokázali ve prospěch celku a rozvoje. A není toho málo.

Osobní stránka Dipl.-Theol. Univ. Stanislava Ševčíková, Ph.D., MBA. (muni.cz)