Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

O čem vypovídá obraz prezidenta Putina v černém pytli na lidské ostatky?

Nikdo by si neměl přát smrt žádného člověka, zvlášť v zemi, kde je zrušen trest smrti. Dnes se takový obraz objevil na budově ministerstva vnitra. Pokud se takový obraz někde zjeví, o čem to vypovídá? Co se z toho naučí naše děti?

Když jsem dopoledne psala článek o tom, jak je mi líto lidí, kteří dostali 10 měsíců nepodmíněně za nenávistné video, a přála jsem jim, aby byli všude na sítích upozorňováni, že nenávistné komentáře a komentáře přející smrt mohou vést k nepodmíněným trestům, tak jsem netušila, že ještě tentýž den se objeví na budově ministerstva vnitra obraz ruského prezidenta v pytli na odvoz lidských ostatků.

Má se za to, že nikdo by neměl zobrazit jiného člověka v pytli na odvoz lidských ostatků (držím se faktů, opravdu, nikde žádné přání smrti nebylo, tak nemohu napsat, že nikdo  by neměl přát druhému smrt, zvlášť v zemi, kde je zrušen trest smrti.  A už vůbec ne státní instituce, třeba ministerstvo vnitra.

Je mi líto, ale objevení se tak nedůstojného obrazu na státní budově pokládám za výraz toho stavu, který francouzský sociolog Émile Durkheim nazval anomií, situace, kdy jsou oslabeny pravidla a normy (pojem pochází z řečtiny, a znamená ne a nomos je zákon). S úctou vzhlížím k životu a touze po svobodě a demokracii Ukrajiny, ale i všech dalších národů. 

V anomickém stavu se neběžné věci stávají běžnými, třeba rabování v obchodech a a bytech lidí. K tomu chceme dospět?

Uvědomujeme si, že vytváříme náročné dilema pro lidi s např. základním vzděláním je velmi těžko odlišitelné, proč oni sami nemohou napsat nenávistný komentář nebo natočit video (s čímž nesouhlasím, jsem velmi pro vstřícnost a přijímání uprchlíků a pro nenásilí), a přitom že tento akt, v dnešním případě dokonce státu a dokonce ministerstva vnitra je v pořádku, není to trestný čin? Ani já tomu nerozumím. Může mi to někdo vysvětlit?

Zlobíme se, že děti jsou ovlivňovány filmy a agresívními hrami a že nerozpoznají rozdíl mezi hrou a skutečností. Ano, podpora Ukrajiny je potřebná a dobrá, ale toto?

Co se děti naučí z toho, že je v pořádku, aby na ministerstvu vnitra byla taková instalace? Pokud je to v pořádku, i oni můžou dělat to stejné nebo pro ně platí jiná pravidla?

Dlouho jsem pochybovala, jak je možné, že reklama je účinná, když jsem si sama nikdy na základě reklamy žádný výrobek, až jednoho dne jsem si uvědomila, že ale filmy mě ovlivňují. Ačkoli se na televizi moc nedívám, určité chování z filmů najednou "pokládám za normální"...

Prosím, hlídejme si tu jednoznačnost a podporu dobru.  A vyjadřují nesouhlas s činy Ruska, ale v listopadu 1989 jsme volali "nejsme jako oni". Opravdu? Platí to stále?

Nevadilo by mi, kdyby tam bylo "sejdeme se na Božím soudě" nebo " uvidíme se před soudem za válečné zločiny". V tom je pro mě rozdíl, vyzvat někoho k soudu a zobrazit ho ne - živého.

Známe typy osobností, které maličkou věc trestají nekonečně a mnohem mnohem více, než co člověk, který do takového člověka náhodou a omylem třeba vrazil, udělal... Docela je dobré mít se před nimi na pozoru.

 

Autor: Stanislava Ševčíková | pátek 28.10.2022 17:23 | karma článku: 39,46 | přečteno: 1600x
  • Další články autora

Stanislava Ševčíková

O šikaně: Proč? Protože může...

Stále jsem přemýšlela, jak může někdo druhého šikanovat. Přestože je to nezákonné atd atd. Napadla má odpověď: Protože ten člověk může... Může, má to dovoleno...

2.4.2024 v 0:43 | Karma: 13,69 | Přečteno: 332x | Diskuse| Poezie a próza

Stanislava Ševčíková

Pohádka, jak vymyslet nové náboženství - vidím na vlastní oči a slyším vlastníma ušima

Na jiné planetě, v jiné galaxii, žili byly velmi inteligentní bytosti a ty věděly, že lidé musí něčemu věřit, jinak jim svět nefunguje. Tak vymysleli nové náboženství - lidé musí vidět vlastníma očima a slyšet vlastníma ušima...

24.3.2024 v 9:44 | Karma: 4,68 | Přečteno: 245x | Diskuse| Poezie a próza

Stanislava Ševčíková

Nemálo lidí si myslí, že ve vězení odsouzení málo trpí, je tomu opravdu tak?

Je možné se setkat s názorem, že lidé ve vězení mají "až moc hezké podmínky", že by měli více trpět. Je tomu skutečně tak?

17.3.2024 v 10:51 | Karma: 8,43 | Přečteno: 387x | Diskuse| Poezie a próza

Stanislava Ševčíková

Já jsem se tak strašně nadřel.... Hommage mému bratrovi

Často jsem nechápala, když lidé v dělnických profesích často onemocněli a byli půl roku doma. Na základě zkušenosti svého bratra jsem tomu (možná) porozuměla...

30.1.2024 v 20:04 | Karma: 19,46 | Přečteno: 577x | Diskuse| Občanské aktivity

Stanislava Ševčíková

Já mám kde spát, člověk bez domova ale ne...

Jenže jak takovému člověku pomoci, když nemám práci a za nějaký čas můžu být podobným potřebným, který obchází zařízení sociálních služeb s jídlem zdarma - také:

24.1.2024 v 8:52 | Karma: 13,07 | Přečteno: 311x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 196
  • Celková karma 11,56
  • Průměrná čtenost 451x
Studentka psychologie, vysokoškolská učitelka, sociální pracovnice, objevovatelka geografických i vnitřních světů, romantička a hledačka dalších pohledů, které  propojují dobro, mír a pokoj. Jsem ráda na straně lásky a hledání dialogu. Jsem hrdá na to, co jsme jako lidé na zemi dokázali ve prospěch celku a rozvoje. A není toho málo.

Osobní stránka Dipl.-Theol. Univ. Stanislava Ševčíková, Ph.D., MBA. (muni.cz)